viernes, 26 marzo 2021

En nuestro afán por seguir avanzando hacia un proyecto de futuro, los profesores del Colegio Aquila seguimos en continua formación. Esta semana hemos disfrutado con sesiones desarrolladas por el equipo de innovación.

In our desire to continue improving towards a future project, Aquila School’s teachers take part in a process of training. This week we have enjoyed sessions developed by the innovation team.

Durante estos días, hemos podido disfrutar de la Semana Cultural en nuestra Escuela Infantil. Hemos tenido diferentes actividades: taller sensitivo, música, psico, teatro, taller de cepillado de dientes, inglés….¡Nos ha encantado y hemos disfrutado mucho con todas las propuestas!

Over the past few days we were able to celebrate Culture Week in our Infantil Levels. We enjoyed so many activities: a sensory workshop, music, physical education, theater, a dental hygiene workshop, and an activity in English too! We had so much fun!

Que mejor manera hay de terminar el trimestre que disfrutando de nuestra Semana Cultural. Para ello nuestros chicos a través de actividades plásticas ponen en marcha su creatividad y terminan con un trimestre lleno de aventuras por la Selva del Amazonas. ¡NOS CONVERTIMOS EN INDÍGENAS POR UN DÍA!

What better way to finish the trimester than celebrating Culture Week. In arts & crafts our youngest students got creative and finished their project with one last adventure in the Amazon Jungle. We turned into indigenous people for the day!

Durante la Semana Cultural hemos trabajo en clase de inglés “The Spring”. Por ello nos hemos convertido en “RABBITS” y hemos salido a buscar cosas de la primavera para aprender vocabulario relacionado con ello. Además, hemos trabajado en equipos para registrar los objetos que hemos encontrado!
Nos lo hemos pasado genial!

During Culture Week in English we learned about the SPRING! We turned into rabbits and went on a Spring Scavenger Hunt to find all the new vocabulary words we learned. The best part was working as a team to check off all the things we found. We had a great time!

En Primaria, la primavera ha empezado con la inmersión lingü.stica GREEN DAY. Estábamos muy emocionados por hacer actividades fuera del colegio. Hemos disfrutado en el parque con una divertida gymkana en inglés.

In Primary, Spring has started with “GREEN DAY” language immersion. We were very excited about doing activities outside of school. We have enjoyed with a funny English gymkhana in the park.

Hoy los alumnos de 2º ESO C y D han disfrutado de una actividad de escalada en el Rocódromo Soul Climb de Leganés. Han practicado diferentes vías de dificultad. Y han realizado escalada libre y con material. Hemos podido constatar que contamos entre nuestros alumnos con grandes escaladores.

Today our students of second level of secondary school have enjoyed a climbing day in the Soul Climbing wall sitting in Leganes. They have practiced in different difficulty levels tracks, and they have done free climbing. We’ve seen that our students are great climbers!